Dažāda veida transakciju kļūdas zāļu verifikācijas sistēmā var ģenerēt dažādus sistēmas ziņojumus. Tie ir sakārtoti 5 līmeņos, un tikai augstākā, jeb L5 līmeņa kļūdas ģenerē trauksmes brīdinājumus, par kuriem ir jāuzsāk trauksmes brīdinājuma izmeklēšana. Pārējās, jeb zemāka līmeņa L1- 4 kļūdas,  ģenerē sistēmas ziņojumus, kas arī ir redzami un vērā ņemami gala lietotājiem. 

Gala lietotājs ir vienīgais, kas redz gan iepakojumu, gan to, kas uz iepakojuma rakstīts un arī paziņojumu par (L1-4) kļūdām.

  • Gala lietotājam jārīkojas atbilstoši saņemtajam paziņojumam un jānovērš kļūda, kā piemēram, nomainīt paroli, neizsniegt zāles, kam beidzies derīguma termiņš utt.
  • Gala lietotājam ir jāpārbauda, vai uz produktu attiecas ES Viltoto zāļu direktīva un, kļūdas gadījumā, jāsalīdzina ievadītos datus ar tiem, kas ir uz iepakojuma uzdrukāti cilvēklasāmā formā.
  • Gala lietotājam jāpārbauda, vai zāles ir iegādātas no ES.
  • Nepieciešamības gadījumā gala lietotājs iesaista LZVO un/vai kompetentās iestādes.


1-4 līmeņu sistēmas ziņojumi un to iespējamie cēloņi

NMVS_NC_PC_01 Nezināms produkta kods
Ievadītais produkta kods nav atrodams ne Latvijas sistēmā, ne citu valsts verifikācijas sistēmās.
Iespējamie iemesli PC_01 kļūdas paziņojumam:

  • Gala lietotājs verificē vai deaktivizē produktu uz kuru neattiecas Viltotu zāļu direktīva, piemēram, medicīnas ierīci vai uztura bagātinātāju.
  • Gala lietotājs verificē vai deaktivizē produktu, kas iegādāts no valsts, kas nav ES, piemēram, no Lielbritānijas.
  • Ražotājs nav korekti ievadījis produkta datus sistēmā. 
  • Skenera/programmatūras kļūda vai manuāla datu ievades kļūdas.

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

  • Gala lietotājam ir ieteicams pārbaudīt, vai uz produktu attiecas ES Viltoto zāļu direktīva, un, ja attiecas, tad salīdzināt sistēmā pieejamos datus ar tiem, kas ir uz iepakojuma uzdrukāti cilvēklasāmā formā.
  • Gala lietotājs pārbauda, vai zāles ir iegādātas no ES.
  • Ja uz konkrēto produktu attiecas ES Viltoto zāļu direktīva, tad gala lietotājs šādas zāles nevar izsniegt.
  • Gala lietotājs sazinās ar zāļu ražotāju par produkta piederību, tā datu korektu augšupielādi un/vai labošanu.
  • Ja nav iespējams veiksmīgi augšupielādēt zāles sistēmā, tad gala lietotājs seko savai zāļu karantīnas un atgriešanas procedūrai.
  • Ja ražotājs zāļu datus korekti augšupielādē sistēmā, par to ir jāpārliecinās, zāles jāverificē, un tad tās var pārdot vai realizēt.
  • Nepieciešamības gadījumā gala lietotājs iesaista LZVO un/vai kompetentās iestādes


NMVS_NC_PC_15 Šis produkts vai partija nepakļaujas FMD prasībām
Šis kļūdas kods nozīmē, ka tiek pārbaudīta partija, kas ir izņēmumu sarakstā. Tas galvenokārt skar ģenēriskās zāles, kas ražotas Indijā pirms 2019. gada februāra (to datu matricas kods neatbilst Eiropas prasībām). Sākot ar 2025. gada 1. janvāri šis nosacījums attieksies arī uz Ziemeļīrijas (Nixit) iepakojumiem. Pēc šo partiju pārdošanas apritē vairs nevajadzētu būt produktiem, kas ģenerē šo kļūdas kodu.

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

  • Gala lietotājs salīdzina sistēmā ievadītos datus ar tiem, kas uz iepakojuma uzdrukāti cilvēklasāmā formā. Ja tie nesakrīt, visticamāk, gala lietotājam ir tehniska vai manuāli ievadītu datu problēma.
  • Ja dati sakrīt, gala lietotājs pārliecinās vai konkrēto medikamentu ir atļauts izplatīt Latvijas tirgū, nepieciešamības gadījumā kontaktē ZVA.


NMVS_NC_PCK_02 Iepakojuma derīguma termiņš ir beidzies.
Šis kļūdas kods ir aktuāls tikai verificējot citu valstu NMVS augšupielādētus iepakojumus, izmantojot IMT transakcijas. Tā kā iepakojuma derīguma termiņš jau ir beidzies,  tiek ziņots ar šo kļūdas kodu. 

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

Saistībā ar iepakojumiem, kam beidzies derīguma termiņš, lietotājs seko sava uzņēmuma iekšējām procedūrām. 


NMVS_NC_PCK_20 Ir pārsniegts noteiktais laika periods atcelšanai
Šis kļūdas kods nozīmē, ka kopš iepakojuma dzēšanas ir pagājušas 10 dienas (240 stundas) un iepakojumam atgriezt statusu AKTĪVS vairs nav iespējams.

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

Gala lietotājs šādas zāles nevar izsniegt. Gala lietotājs seko sava uzņēmuma iekšējām procedūrām. 


NMVS_NC_PCK_21 Atcelšanu veic cits lietotājs
Šis kļūdas kods nozīmē, ka gala lietotājs, kurš mēģina iepakojumam atgriezt statusu AKTĪVS, nav tas pats lietotājs, kurš pirms tam veicis dzēšanas darbību. Iepakojuma statusa maiņu var veikt tikai tas pats gala lietotājs, kurš veicis sākotnējo iepakojuma dzēšanu.

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

Gala lietotājs atgriež šo iepakojumu piegādātājam, lai tas iepakojumam atjauno statusu AKTĪVS.


NMVS_NC_PCK_23 Atkārtota iepakojuma deaktivizēšana
Sistēma ģenerēs PCK_23 kļūdu ja deaktivizēšanas darbība tiek atkārtota 10 dienu periodā.  Sākot ar 5. atkārtoto darbību vai jebkuru atkārtotu darbību pēc 10 dienu perioda,  tiek ģenerēts L5 sistēmas ziņojums NMVS_NC_PCK_19 ar trauksmes brīdinājumu.

Ārvalstu iepakojumu gadījumā limiti ir atkarīgi no tās NMVS sistēmas iestatījumiem, kurā iepakojumi ir augšupielādēti. Tas var nozīmēt atšķirīgu laika periodu un atkārtotu darbību skaitu, pirms tiek ģenerēts L5 sistēmas ziņojums ar trauksmes brīdinājumu. 

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

Gala lietotājs pārliecinās vai sākotnējā deaktivizēšanas darbība ir veikta tajā pašā iestādē vai pie cita gala lietotāja. Otrajā gadījumā aicinām atgriezt iepakojumu piegādātājam, lai samaina vai atgriež statusu AKTĪVS.


NMVS_NC_PCK_28 Mēģinājums atgriezt iepakojumu, kas ir aktīvā statusā.
Šis kļūdas kods tiek ģenerēts mēģinot veikt atgriešanas darbību iepakojumam, kas ir aktīvā statusā.

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

Gala lietotājs pārliecinās par iepakojuma statusu verificējot.


NMVS_NC_PCK_30 Iepakojuma derīguma termiņš ir beidzies, tas ir atsaukts vai izņemts no tirgus.
Šis kļūdas kods nozīmē, ka iepakojums, kuru gala lietotājs mēģina deaktivizēt, jau ir neaktīvā statusā sekojošu iemeslu dēļ:

  • notiek sērijas atsaukšana; 
  • produkts ir izņemts no tirgus;
  • ir beidzies iepakojuma derīguma termiņš.

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

Gala lietotājs seko sava uzņēmuma iekšējām procedūrām.


NMVS_TE_REQ_01 EU Hub neatbild vai pieprasījums ir neveiksmīgs.*
NMVS_TE_REQ_03 EU Hub neatbild definētā laika intervālā.*
NMVS_TE_REQ_04 izpildošā NMVS sistēma nav atbildējusi EU Hub definētā laika intervālā.*
NMVS_TE_REQ_05 izpildošā NMVS sistēma nav bijusi pieejama.*

*Šie kļūdas paziņojumi attiecas uz zāļu iepakojumiem, kas nav augšupielādēti LZVS, t.i. paredzēti citiem tirgiem. Kļūdas tiek ģenerētas, kad pieprasījumi starp LZVS un citām EMVS sistēmām netiek apstrādāti tam paredzētajā laikā (1500 ms).

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

Gala lietotājs atkārto darbību. Ja kļūda sastopama iepakojuma deaktivizēšanas darbību rezultātā, gala lietotājs iepakojumu verificēt (pārbauda), jo ņemot vērā, ka pirmreizējā/sākotnējā darbība var būt bijusi sekmīga, iespējama trauksmes brīdinājuma (L5 kļūdas) ģenerēšana saistībā ar atkārtotu darbību.


NMVS_TI_TO_01 Darbības apstrādes laiks pārsniedz maksimāli atļauto.
Kļūdas kods tiek parādīts, ja sistēmas pārslodzes dēļ nenotiek transakcija.

IETEICAMĀS DARBĪBAS:

Gala lietotājs atkārto darbību. Ja darbība neizdodas, tad sazinās ar savu IT nodrošinātāju vai LZVO.


NMVS_FE_AU_01 Ievadītais lietotājvārds vai parole nesakrīt.
Šis kļūdas kods sastopams, kad gala lietotājs mēģina autorizēties sistēmā ar nepareizu lietotājvārdu vai paroli. Kopā ir iespējami 3 nepareizi mēģinājumi pirms sistēma bloķē lietotāju. 

IETEICAMĀS DARBĪBAS: 

Gala lietotājs pārbauda ievadāmo informāciju. Ja lietotāja konts ir bloķēts, gala lietotājs sazinās ar LZVO.


NMVS_FE_AU_02 Lietotājs ir bloķēts, pieslēgšanās sistēmai nav iespējama.
Šis kļūdas kods tiek parādīts gadījumos ja lietotāja konts ir bloķēts. 

IETEICAMĀS DARBĪBAS: 

Gala lietotājs sazinās ar LZVO, lai atbloķē lietotāja kontu.


NMVS_FE_AU_05 Sasniegts maksimālais neveiksmīgu pieslēgšanās mēģinājujmu skaits. Konts ir bloķēts.
Šis kļūdas kods tiek parādīts pirmajā reizē, kad lietotāja konts tiek bloķēts.

IETEICAMĀS DARBĪBAS: 

Gala lietotājs sazinās ar LZVO, lai atbloķē lietotāja kontu.


NMVS_FE_AU_11 Ievadītajai parolei ir beidzies derīguma termiņš, vai arī tā ir sākotnējā parole.
Šis kļūdas kods tiek parādīts, ka ir beidzies LZVS paroles derīguma termiņš. Drošības apsvērumu dēļ parole ir regulāri jāatjauno (60 dienas).

IETEICAMĀS DARBĪBAS: 

Gala lietotājs atjauno savu paroli. Ja rodas problēmas ar jaunās paroles iestatīšanu, gala lietotājs sazinās ar savu IT pakalpojumu sniedzēju vai LZVO.